Allmänna villkor
§1. Om Tech37 AB
Pucco är en del av Tech37 AB. Företaget har sitt säte i Västerås. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@pucco.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
§2. Beställning
Beställningar mottages via e-post info@pucco.se. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@pucco.se.
§3. Leverans & Betalning
3.1 Leverans
Varje puckmaskin tillverkas på beställning. Normalt har du din Pucco inom 8 veckor.
3.2 Betalning
Handpenning om 20% av försäljningspriset faktureras vid order, ska vara betald inom 7dagar. Vid utebliven betalning anses ordern makulerad. Handpenning återbetalas ej.
Slutbetalning faktureras vid leverans. Betalningsvillkor 20 dagar.
3.3 Priser
Priser enligt gällande prislista. Alla priser anges i SEK och alla priser är exklusive 25% moms.
§5. Ångerrätt
Ångerrätt gäller ej då puckmaskinen är tillverkad på beställning. Skulle du ändå ångra dig kan vi köpa tillbaka puckmaskinen. Kontakta oss på info@pucco.se så hittar vi en gemensam lösning.
§6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå ha fabrikationsfel åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet inom en 3 årsperiod.
Under de första 24 månaderna har Tech37 bevisbördan för att felet inte skulle vara ursprungligt, efterföljande 12 månader så är det du som kund som har bevisbördan för att felet ska ses som ursprungligt. Definitionen av ett ursprungligt fel är att felets funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet samt felet ej beror på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan.
Kontakta oss omedelbart på info@pucco.se om du upplever brister hos produkten.
Om vi ej lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för samtliga extrakostnader vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
§7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för skador som kan uppstå på grund av produkten/felaktig användning av produkten. Puckmaskinen är en farlig produkt och skall användas och underhållas enligt medföljande manual.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
§8. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
§9. Personuppgifter
Genom att handla hos Tech37 AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Tech37 AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
9.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
9.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
9.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
9.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Förnamn, efternamn samt adressuppgifter delas med fraktbolaget för leverans.
E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: enligt överenskommelse.
9.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
9.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
9.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.
Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
9.8 Ansvarig för dataskydd
Tech37 AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter och ser till att reglerna efterföljs.
9.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
§10. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller kontakt med oss via e-post/telefon.
§11. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna
Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.